سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق هاردوکس

 ورق ضد سایش و مقاوم به سایش یا ورق هاردوکس (Hardox)


ورق ضد سایش (ورق هاردوکس)

یکی از اساسی ترین مشکلاتی که صنعت با مواجه بوده و به دنبال رفع آن بوده، داشتن اطلاعات کاربردی دقیقی درباره ی پدیده سایش است.

در واقع به پدیده ی لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطحی دیگر که در واقع یک کار مکانیکی محسوب می شود و باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح گشته و سایش سطحی را به وجود می آورد، سایش می گویند.

ورق های هاردوکس که نوع مقاومی از ورق های ضد سایش هستند، با  مقاومت بالایی که در مقابل سایش دارند این مشکل را برطرف کرده اند.

 

ورق ضد سایش (ورق هاردوکس)

ورق هاردوکس 400 دارای حدود 0.3 تا 0.4 درصد کربن، 0.7 درصد سیلیسیم ، 1.6 درصد منگنز ، 1.4 درصد کروم، 0.6 درصد مولیبدن،  1.5 درصد نیکل و  مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر، گوگرد و بور می باشد. در Hardox 400HB عناصر C ، Cr ،Mo و Ni با توجه به ضخامت تغییر می کنند.

از دیگر ویژگی های ورق های ضد سایش (ورق هاردوکس و برند های  مشابه) می توان به خاصیت ماشین کاری، شکل دهی و جوشکاری اشاره کرد.

استانداردهای dillidur 400v ،dillidur 500v و 1.3401 هم مربوط به ورق های ضدسایش مشابه هاردوکس  هستند.برندهای مشابه Hardox عباتند از:

⇐ ورق ضد سایش ولدوکس (Weldox)
⇐ ورق ضد سایش دورستات (Durostat)
⇐ ورق ضد سایش کرسابرو (creusabro)

 

ورق ضد سایش (ورق هاردوکس)

ورق های هاردوکس در ضخامت های بالاتر از 5mm عرضه می شود؛ ورق های معادل هادوکس نظیر ورق کرسابرو دارای ضخامت های پایین تر و  بیشتر از 5mm.

ورق های هاردوکس با سختی 400، 450، 500 و 600 برینل موجود می باشد که از میان آن ها ورق هاردوکس 400، 450 و 500 در صنایع  داخلی کاربرد بیشتری دارد.

ورق هاردوکس 450 (Hardox 450) بسیار مقاوم در برابر انقباض و سایش است و همچنین این ورق و سایر استانداردهای ورق هاردوکس دارای عمر بالایی هستند.

Hardox 450 دارای قابلیت جوش پذیری و اتصال پذیری بالایی است.

در واقع اعداد معرفی کننده ی ورق هاردوکس (مانند؛ Hardox 400، Hardox 500 و ...) نشان دهندی درجه سختی ورق ها بر حسب برینل (Brinell) است.

ورق ضد سایش (ورق هاردوکس)

فروش ورق ضد سایش Hardox400 و Hardox 500 . جهت آگاهی از قیمت ها با ما تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاع از قیمت و نحوه ی فروش ورق هاردوکس و یا آگاهی از لیست محصولات فولاد سخت با ما تماس حاصل فرمایید.

فروش Hardox 400  Hardox 450 Hardox 500 ورق هاردوکس\

 

 

شرکت فولاد سخت؛ واردات و عرضه فولاد و ورق آلیاژی از جمله ورق ضد سایش هاردوکس (Hardox)